ASV vēstniecība Latvijā melo: Igaunijā ASV vēstniecībai nenāk ne prātā izmantot „plaši lietoto” krievu valodu
PIETIEK17.08.2016.
Komentāri (44)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
vai tendence?
27.08.2016. 17:52http://www.cv.lv/job-ad/british-embassy/russian-language-communications-officer-d3135890.html
bubi
23.08.2016. 06:05»
Mareks Matisons
Aptaujājot draugus (mediju pārstāvji un komunikācijas speciālisti) - saziņā ar auditoriju bijušā psrs teritorijas valstu lokā tā notiek valstu valodā un angliski...
Nav gan tev taisnība. Nezinoši draugi. Vēstniecības darbu nemaz nevar dabūt nezinot krievu valodu. Un vietējais staffs runā kā latviski, tā krieviski un angliski. Savukārt diplomāti, kas ir bijuši NVS valstīs vai Krievijā visi kā viens loti labi saprot krieviski. Bet runājot par ASV vēstnieci Latvijā, viņa savulaik strādāja Maskavā un ir ļoti labās attiecībās ar turienes eliti.
Fly
20.08.2016. 14:00Tā nav nejaušība. Tikai jautājums: ar kādu vēstījumu? Ka nākamais prezidents būs Tramps? Ka grib uzzināt tautas reakciju - vai iemainīt Baltijas valstis pret kaut ko citu, piemēram krievu iziešanu no Doņeckas? Vai lielāku atbalstu karā Sīrijā? Tā vai citādi, tūlīt ieradīsies Baidens un uzzināsim. Ja USA tomēr nemaina savu politiku pret Baltiju, tad vai vēstniecei nebūtu jālido? Ja vēstniece paliks, tad sāksies minējumi: kas USA ārpolitikā mainās?
pārliecinātais
19.08.2016. 18:00āmurikāņi nemelo, viņi nemaz nevar melot, jo man teica, ka āmurikāņi ir draugi, brāļi biedri, vot!
Ģirts
19.08.2016. 16:20»
pietie muldēt
Tā kā lapsa nezinātu, ka krievu Igaunijā ir daudz reiz mazāk
Lasīju, ka tie nav cilvēki. Kāpēc jākomunicē?
pietie muldēt
19.08.2016. 13:49»
Yes
Tikai nedirs, maziņais! Procentuāli krievu Igaunijā ir apmēram tikpat. Nejauc ar Lietuvu, tā ir cita valsts
Dirs te tu, свинья латышская!
Mareks Matisons
19.08.2016. 09:10Aptaujājot draugus (mediju pārstāvji un komunikācijas speciālisti) - saziņā ar auditoriju bijušā psrs teritorijas valstu lokā tā notiek valstu valodā un angliski.
TW vēstniecības sekotāju loks patērē saturu latviski un angļu valodā, tādēļ šāds kokteilis ir muļķīgs.
Nepārdomāts.
Savukārt Krievijas "Vates mediji" jau citē šo kā krievvalodīgo iedzīvotāju uzvaru un rezultāts ir nevis "uzlabota saziņa", bet spēle par labu kremļa hibrīdkara tehnoloģijai…
Bēdīgi.
Yes
19.08.2016. 06:20»
pietie muldēt
Tā kā lapsa nezinātu, ka krievu Igaunijā ir daudz reiz mazāk
Tikai nedirs, maziņais! Procentuāli krievu Igaunijā ir apmēram tikpat. Nejauc ar Lietuvu, tā ir cita valsts!
Jezups
19.08.2016. 04:15»
tikai mieru
Tāpēc arī Latvija nekad nekļūs par mazo Šveici, jo tik cītīgi ienīst citas tautības
Vai latviešiem jāmīl okupantus? Man patiesībā patīk krievi, bet man un ļoti daudziem latviešiem RIEBJAS krieviski runājošie okupanti. Un paskaties kā pēdējā laikā latvieši mīl un jūt līdzi ukraiņiem, kā iepriekš juta līdzi gruzīniem, čečeniem un citām tautām.
Latvieši neienīst citas tautas, jo latvieši saknē nav šovinisti (parasti šovinisti ir lielo tautu pārstāvji un imperiālisma fani). Paskaties internetā Krievijas TV ziņās kā Krievijā uz ielām sit melnos un kaukāziešus - gadā krievu nacisti nogalina vismaz 200 svešos. Latvijā t.s. skinhedi, kuri piekāva stacijas tunelī vairākas pakistānietes, bija krievi. Latvijā tika apgānīti ebreju kapi, krusti nolauzti un uzšņāpti latviski uzraksti - vainīgie bija krievi, kuri centās uzvelt vainu latviešiem. Latvieši pret citām tautībām ir ļoti ļoti toleranti.
Ja latvieši nemīlētu okupantus (ir arī tādi latvieši - viņi galvenokārt sēž Saeimā un ministrijās), tad visi okupanti jau 1991.gadā tiktu padzīti no Latvijas. Latvieši ir pārāk miermīlīgi un latvieši pieļauj, ka okupanti latviešiem var čurāt uz galvas. Latvieši pārāk auklējas ar okupantiem, visādiem lindermaniem, osipoviem un citiem krievvalodīgajiem nacistiem un putinososiem.
tikai mieru
19.08.2016. 03:55»
Jezups
Vācieši Šveici neokupēja. Franči Šveici neokupēja. Itāļi Šveici neokupēja. Un retoromāņu valodā runājošie Šveici arī neokupēja...
Tāpēc arī Latvija nekad nekļūs par mazo Šveici, jo tik cītīgi ienīst citas tautības.
Jezups
19.08.2016. 03:22»
tikai mieru
Starp citu Šveicē ir četras oficiālās valsts valodas: vācu, franču, itāļu un retoromāņu
Vācieši Šveici neokupēja. Franči Šveici neokupēja. Itāļi Šveici neokupēja. Un retoromāņu valodā runājošie Šveici arī neokupēja.
Bet krievi 1940. un no 1945.-1991.gadam Latviju okupēja, kolonizēja un rusificēja. Krievu valodai kā okupantu valodai nav tiesību kļūt par oficiālu Latvijas valodu.
Latvijā līvu un latgaļu valodai jāpiešķir reģionālās valodas statusu.
Jezups
19.08.2016. 03:19»
aina
Tā kā Latvijā pilsētās dzìvo cittautieši un viņu ir vaiirāk ka latviešu,tapēc arì runā krieviski un latvieši spiesti iemācìties krieviski.Kas vainas valodai? Kapēc man jārunā angliski,tā nav svešvaloda?Latvijā krievu valoda nav svešvaloda,bet gan otra valoda. Ja aizliedzam tad VISAS svešvalodas un tas...
Līdz 1940.gadam Latvijā krievu bija mazāk par 10%. Pēc tam, kad krievi 1940. un no 1945.-1991.gadam okupēja Latviju - Latvijā kā kolonisti, civilokupanti un militārie okupanti uz dzīvi salīda 1 miljons ļautiņu, bet cauri Latvijai "tranzītā" izgāja apmēram 3 miljoni okupantu - tranzītokupanti dažus gadus padzīvoja vai padienēja Latvijā un devās tālāk okupēt kādas citas tautas zemi.
Atbrīvotāji aiziet, bet okupanti paliek! Latvijā krievu valoda ir okupantu valoda. Un lielākā daļa okupantu ir krievi. Protams, kā jau rakstīju, tad līdz okupācijai bija ~200 000 krievu Latvijas pilsoņu - ne visi krievi ir okupanti; pēc neatkarības atjaunošanas tie krievi, kuri paši bija Latvijas pilsoņi vai kuru senči bija Latvijas pilsoņi - tie kļuva par Latvijas pilsoņiem. Okupanti un kolonisti kļuva par nepilsoņiem. Ir ļoti viegli noskaidrot kurš krievs ir okupants un kurš nav.
Latviešiem nav jāmācās okupantu jeb krievu valodu. Latvijā visam jānotiek latviski un nevis speciāli kaut ko jātulko priekš okupantiem, latviešiem nav jāuztur okupantu skolas, okupantu pensionāri, TV un radio okupantu valodā. Tāpat latviešiem ir ne tikai tiesības, bet arī pienākums padzīt no savas zemes krievu okupantus un kolonistus veicot deokupāciju un dekolonizāciju.
es
19.08.2016. 03:16Un kad šādi sašutuma pilni raksti būs attiecībā uz komunikāciju angļu valodā? Cik man zināms, arī tā nav valsts valoda Latvijā.
tikai mieru
19.08.2016. 02:20Starp citu Šveicē ir četras oficiālās valsts valodas: vācu, franču, itāļu un retoromāņu.
aina
19.08.2016. 00:44Tā kā Latvijā pilsētās dzìvo cittautieši un viņu ir vaiirāk ka latviešu,tapēc arì runā krieviski un latvieši spiesti iemācìties krieviski.Kas vainas valodai? Kapēc man jārunā angliski,tā nav svešvaloda?Latvijā krievu valoda nav svešvaloda,bet gan otra valoda. Ja aizliedzam tad VISAS svešvalodas un tas bùtu taisnìgi,ne katru rìtu "RÌTA PANORÀMÀ" dziedāt angliski!
lauķis
18.08.2016. 22:57»
yyy
Vai ASV vēstniecība stabulē līdzi kremliniem
Nu apmēram tā , vienkārši Bambamam un Putinam ir kopējs saimnieks.
Tas drosi ka nav iereibis
18.08.2016. 20:24Nav vininu iedzeris un varbut kada zila passkuma nav laika
urmas
18.08.2016. 17:20»
Saška Šarikovs
Latvijā ierēdņiem ir gandrīz obligāta prasība zināt okupantu valodu. Ja kāds okupants grib, lai viņu ierēdnis apkalpo krieviski, tad - lai šis okupants maksā 5 eiro/minūtē...
diez kads ir tavs intelekta un erudicijas limenis, ja tev valodas zinasanas un lietosa saistas tikai ar okupaaciju.
iesaku pameeginaat paplasinat savu redzes loku.
reptilis
18.08.2016. 17:06Skumji...,bet -Vai Latvija ir ANO?…vai viņa tur var teikt kādu vārdu?…vai Latvija var ko ietekmēt ES?…vai Latvija var ko ietekmēt ECB?…vai Latvija ir valsts? – nē Latvija nav valsts! Latvija ir valsts imitācija.
Saška Šarikovs
18.08.2016. 16:18»
urmas
Igaunijā visās valsts iestādēs mani ir iespēja komunicēt jebkurā no 3 valodām - igauņu, angļu vai krievu. ja kāds ierēdnis kādu no šīm valodām nesaprot - nekavējoties tiek atrasts speciālists, kas to saprot...
Latvijā ierēdņiem ir gandrīz obligāta prasība zināt okupantu valodu. Ja kāds okupants grib, lai viņu ierēdnis apkalpo krieviski, tad - lai šis okupants maksā 5 eiro/minūtē.
Ja cilvēks neatkarīgajā Latvijā ir nodzīvojis 25 gadus un nav iemācījies latviešu valodu, tad šāds cilvēks ir idiots.
Itālis Roberto latviešu valodu iemācījās 1-2 gadu laikā. Viens vācietis tik labi sāka runāt un dziedāt, ka piedalījās Eirovīzijā ar dziesmu par pankūku cepšanu. Bet okupanti un urlas pat pēc 25 gadiem nezina kā sauc maizi un pienu latviski.
urmas
18.08.2016. 14:54Igaunijā visās valsts iestādēs mani ir iespēja komunicēt jebkurā no 3 valodām - igauņu, angļu vai krievu. ja kāds ierēdnis kādu no šīm valodām nesaprot - nekavējoties tiek atrasts speciālists, kas to saprot.
Pat lielākā daļa anketes un iesniegumu ir pieejami visās 3 valodās, ja kāda tomēr nav - tad uzreiz uzrodas ierēdnis, kas palīdz ar tulkošanu.
Tāda nu ir mana pieredze aktīvi veicot uzņēmējdarbību Igaunijā pēdējos 2x gadus.
Valodu zināšana un lietošana manuprāt ir ļoti liels bonuss, nevis trūkums.
no malas
18.08.2016. 14:30turpmāk, saziņai ar šito ambassadoru droši lietojiet krievu valodu un lai tik pamēģina to nepieņemt! :)
> Draņķa Tītars
18.08.2016. 13:57»
Raivis Dzintars
Ir atšķirība, kur šis medijs darbojas un reģistrēts. Ar mediju no Portugāles varu runāt angliski. Es pats ar TV no Sibīrijas un no Vladivostokas esmu runājis krieviski. Bet, ja medijs darbojas Latvijā un mediju galvenokārt skatās vietējie krievi un okupanti, tad politiķiem jārunā latviešu valodā. Lai...
Kas arī bija jāpierāda - kārtējā prasti divko.sīgā demagoģija, tipiski translibersatu zombiju dubultstandarti.
Un skaidrībai - gan angļi, gan amerikāņi, gan visi pārējie proāmurikāniskās NATO bandas locekļi Latviju ir okupējuši. Jau sen un arvien ekspansīvāk izvēršot šo "rietumdeRmokrātisko sabiedroto" okupāciju, neslēpti un pat demonstratīvi padarot Latviju par ģeopolitiskās krāniņstaipīšanas buferzonu, nepārtrauktu militāru hibrīdatrakciju poligonu un "rietumdeRmokrātiski orientētu sabiedroto" okupantu hiperaktīvi provocētā atomkara primāro mērķi. Latvijā un arī Igaunijā (pilnīgi pamatoti ignorējot to, ko / kā / kāpēc ir vervelējis no aizdīķa importētais ikkkauņu sexprezidents ilvess) angļu valoda (patiesībā - vājprātīgi pārkropļots slengs) ir okupācijas varas valoda, jo no 1990. līdz 2016. gadam un arī turpmākā neprognozējamā perspektīvā Baltijā okupanti sazinās kropli "angliskā" slengā un tieši tāpēc tā ir okupācijas varas valoda) angļu valoda ir ne tikai nīstama skapjaliberastu un militārhistēriķu propagandas svešvaloda, bet arī arvien neatgriezeniskākas drausmīgas un Latviju reāli iznīcinošas militāri psiholoģiskās okupācijas varas valoda.
Marupietis
18.08.2016. 13:12Nav ko satraukties. Vienkārši liela daļa vēstniecības klientu nesaprot un netaisās saprastne latviešu ne angļu valodu.
Man darbā pretī labo datorus. Pie durvīm pielikām zīmīti, ka datoru remonts ir pretī. Vienalga visi speras iekšā un ilgi krievu valodā stāsta kas datoram noticis. Nācās pielikt arī informāciju krievu valodā - tagad ir miers.
Neiedziļinoties detaļās
18.08.2016. 12:57»
Raivis Dzintars
Ir atšķirība, kur šis medijs darbojas un reģistrēts. Ar mediju no Portugāles varu runāt angliski. Es pats ar TV no Sibīrijas un no Vladivostokas esmu runājis krieviski. Bet, ja medijs darbojas Latvijā un mediju galvenokārt skatās vietējie krievi un okupanti, tad politiķiem jārunā latviešu valodā. Lai...
Par tevi precīzi pateica Grostiņš
https://youtu.be/zPfE7QGP9Qs
Neiedziļinoties detaļās
18.08.2016. 12:55»
Raivis Dzintars
Ir atšķirība, kur šis medijs darbojas un reģistrēts. Ar mediju no Portugāles varu runāt angliski. Es pats ar TV no Sibīrijas un no Vladivostokas esmu runājis krieviski. Bet, ja medijs darbojas Latvijā un mediju galvenokārt skatās vietējie krievi un okupanti, tad politiķiem jārunā latviešu valodā. Lai...
Ir daudzi fakti kas liecina par pretējo. Pat par lisabonas līgumu balsoja pirms tas vispār bija pārtūlkots latviski - ja mani neviļ atmiņa. Bija arī citi līdzīgi gadījumi.
Piemēram uzstājoties ANO sevi cienoši valsvīri runā tikai savā valodā. Kangari pretēji kautko mēģina stostīties okupantu valodās
Raivis Dzintars
18.08.2016. 12:36»
> Draņķa Tītars
Un kādu signālu raida latviešu politiķi (vīķe-freiberga, gulmanis, zatlers, vājonis, bērziņš, rinkēvičs, pabriks, zīle, kalniete, vaidere, slakteris, āboltiņa, reirs, rimēšvičs, spolītis, kučinskis, godmanis, dombrovskis, seržants, bondars, bergmanis u.c., utt, utt), kuri ar t.s. anglovalodīgajiem medijiem...
Ir atšķirība, kur šis medijs darbojas un reģistrēts. Ar mediju no Portugāles varu runāt angliski. Es pats ar TV no Sibīrijas un no Vladivostokas esmu runājis krieviski. Bet, ja medijs darbojas Latvijā un mediju galvenokārt skatās vietējie krievi un okupanti, tad politiķiem jārunā latviešu valodā. Lai šāds t.s. vietējo krievu un okupantu TV noalgo tulku un priekš vietējiem krieviem un okupantiem pārtulko politiķu latviskos tekstus.
Un skaidrībai - ne angļi, ne amerikāņi, ne NATO Latviju nav okupējuši. Latvijā un arī Igaunijā (tieši eksprezidents Ilvess teica, ka krievu valoda ir okupācijas varas valoda, jo no 1945.-1991.gadam Baltijā okupanti sazinājās krieviski un tieši tāpēc tā ir okupācijas varas valoda)angļu valoda ir svešvaloda, bet ne okupācijas varas valoda.
> Draņķa Tītars
18.08.2016. 12:17»
Raivis Dzintars
Un kādu signālu raida latviešu politiķi (Āboltiņa, Lembergs, Reirs, Rimšēvičs, Spolītis, Vājonis, Kučinskalēns, Godmanēns, Dombrovskis, Seržants, Bondars u.c.), kuri ar t.s. Latvijas krievvalodīgajiem medijiem runā krieviski jeb okupācijas varas valodā? Signāls laikam sekojošs - latvietim ar okupantu...
Un kādu signālu raida latviešu politiķi (vīķe-freiberga, gulmanis, zatlers, vājonis, bērziņš, rinkēvičs, pabriks, zīle, kalniete, vaidere, slakteris, āboltiņa, reirs, rimēšvičs, spolītis, kučinskis, godmanis, dombrovskis, seržants, bondars, bergmanis u.c., utt, utt), kuri ar t.s. anglovalodīgajiem medijiem, rietumdermokrātijas imigrantiem un jebkuros ārvalstu saietos buldurē "pa angliski" jeb pašreizējās okupācijas varas valodā? Signāls laikam sekojošs - latvietim ar jebkuru okupantu jārunā okupantu valodā, bet okupantam nav jārunā okupētās tautas valodā; ja kāds latvietis ar okupantu atļaujas runāt latviski, tad šāds latvietis ir nacists un fašists.
REZUMĒ
18.08.2016. 12:16Rīga- tā nav visa Latvija!!! ASV vēstniecība tendēta uz centra krieviem un vēl paķer klāt Daugavpili. Sanāk vairākums...
Raivis Dzintars
18.08.2016. 12:04Un kādu signālu raida latviešu politiķi (Āboltiņa, Lembergs, Reirs, Rimšēvičs, Spolītis, Vājonis, Kučinskalēns, Godmanēns, Dombrovskis, Seržants, Bondars u.c.), kuri ar t.s. Latvijas krievvalodīgajiem medijiem runā krieviski jeb okupācijas varas valodā? Signāls laikam sekojošs - latvietim ar okupantu jārunā okupantu valodā, bet okupantam nav jārunā okupētās tautas valodā; ja kāds latvietis ar okupantu atļaujas runāt latviski, tad šāds latvietis ir fašists.
!!!
18.08.2016. 11:38»
???
Ka tik pietiek.com nesanāk kā Asandžam
kaut tik pietaisīt.komam sanāktu kā snoudenam :)
brāļi ilmāri
18.08.2016. 11:32»
Ilze
Rosinu pie ASV vēstniecības rīkot protesta akciju, ja viņu politika šajā jautājumā nemainīsies
ja ja, natjurlih! ofkōōōz beibī!! un tagad vēl vajag rosināt iekļaut tos anglovalodīgos imigrantus latvānijas melnajā sarakstā un kā personas non grata izraidīt no šīs lielvalsts 24 stundu laikā!!!
es
18.08.2016. 10:52»
Ilze
Rosinu pie ASV vēstniecības rīkot protesta akciju, ja viņu politika šajā jautājumā nemainīsies
Iesaku tev ieskriet ar galvu sienā. Būs tik pat smieklīgi, bet tad vismaz smadzenes sakustēsies.
pietie muldēt
18.08.2016. 10:47Tā kā lapsa nezinātu, ka krievu Igaunijā ir daudz reiz mazāk.
to PIETIEK
18.08.2016. 10:44atveriet vēstniecības Šveicē mājas lapu un papētiet valodu izvēli.
Edvards
18.08.2016. 10:40Mums Latvija vesela kaudze analfabēta okupanti kuri neprot valsts valodu. Lai viņiem ari pienāk ziņa. Man vienalga kurās valodās ASV vēstniecība paziņo, kamēr iekļauta Latviesu valoda.
Šis pretīgā akcija jau atkal smird pēf KREMLINGA viltīgās lapsas gājiena.
Vienīgo lietu ko šjā sakarā var protestēt ir KAPĒC OKUPANTI VĒL ATRODĀS LATVIJĀ???
jūlis
18.08.2016. 10:29Amerikāņi pragmatiski pielieto strateģiju atbilstošu reālajai nacionālpolitikai,kura vērsta uz latviešu izspiešanu no valsts un kuru veido pie varas nemainīgi esošie kolaboracionisti.Nekā personīga-tikai reālpolitika!
lauķis
18.08.2016. 09:45»
ups
piekrītu, tā ir ņirgāšanās un pakaļā līšana Putinam - vai tik jau nav noslēgts otrais Ribentropa - Molotova pakts? Varbūt šī ir pirmā bezdelīga
Ir neskaitāmas pazīmes kas liecina par Putina/Obamas pakta noslēgšanu,fronte tēva pagalmā briest atkal.
ups
18.08.2016. 09:38»
Ilze
Rosinu pie ASV vēstniecības rīkot protesta akciju, ja viņu politika šajā jautājumā nemainīsies
piekrītu, tā ir ņirgāšanās un pakaļā līšana Putinam - vai tik jau nav noslēgts otrais Ribentropa - Molotova pakts? Varbūt šī ir pirmā bezdelīga.........
Ilze
18.08.2016. 08:52Rosinu pie ASV vēstniecības rīkot protesta akciju, ja viņu politika šajā jautājumā nemainīsies...