Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Reklāma Mobilā

Iesaki rakstu: Twitter Facebook Draugiem.lv

Mūsdienās filipikas ļoti iederas. Faktiski bez filipikām vairs nav iespējams dzīvot. Cilvēkiem noteikti nav iespējams dzīvot. Bez filipikām ir iespējams dzīvot vienīgi bezprātīgajiem postcilvēkiem.

Filipikas nav postcilvēku postkultūras elements. Filipikas ir cilvēku kultūras elements. Pamatā politiskās publicistikas elements. Pie tam ļoti sens un nobriedis elements.

Filipikas ir tāds kultūras elements, kas prasa augstu literāro meistarību, vārda semantisko izjūtu, patstāvīgas domas apgarotību un artistiskumu sintezē ar politisko procesu dziļu izpratni un drosmīgu pilsonisko vērtējumu.

Filipikas nekad nav konveijera kaļķainā produkcija, bet gan autora unikālās apdāvinātības liecība. Sarkastiski izaicinot oficiālās sabiedriskās domas pelēcību un valdošās kliķes fetišismu, filipikās standarta domas vietā koncentrējās lakonisks šedevrs. Politiskajā publicistikā tāpat kā mākslā ir vieta estētiskajiem šedevriem. Tādās reizēs teksta poētikas augstais lidojums atbilst autora intelektuālās organizācijas augstumam.

Filipiku žanriskās reputācijas ceļš sākās sengrieķu oratoru dzēlīgajās runās, turpinājās viduslaiku sholastu retorikā un Jauno laiku aristokrātijas un buržuāzijas nesaudzīgajā publicistikā. Bez filipikām nav iedomājama Rablē, Voltēra, Svifta, Gētes, Heines, Bairona, B.Šova, Puškina, Čaadajeva, Gogoļa, Raiņa, Andreja Upīša daiļrade, mūsdienu ģeniālā filosofa Karena Svasjana esejas par šodienas ārprātu Rietumeiropā.

Latvijas tagadnē filipikas ir portāla Pietiek neatņemama sastāvdaļa. Domājams, ne visiem autoriem un komentētājiem apzinoties, ka viņi izsakās tipiskā filipiku žanrā. Šajā žanrā tradicionāli izsakās vairāk vai mazāk emocionāli cilvēki, bet katrā ziņā sociāli aktīvi cilvēki. Viņi nespēj vienaldzīgi nolūkoties uz Latvijas nemitīgajām nebūšanām. Viņu vērtējumi reāli ir filipikas – asi atmaskojoši izteikumi pret „politiķu” nacionālajām nodevībām, valstiskajām nelietībām, budžeta zādzībām, sociālo cinismu, netaisnīgumu, netiesiskumu, veselā saprāta trūkumu.

Filipikas nav verdzisku pielīdēju, nenogurdināmu laizītāju, lišķīgu glaimotāju stihija. No latviešu servilisma klasiķiem stradiņiem, allikiem, levitiem nekad nesagaidīsim filipikas par pēcpadomju Latviju un pēcpadomju latviešiem. Filipikas ir patiesi īsto un konjunktūriski neaptašķīto nacionālo patriotu sfēra. Tāda sfēra latviešiem eksistē, bet nav pārāk liela un netiek tautas masās adekvāti saprasta un novērtēta. Latviešiem neviltots patriotisms pēdējo reizi uzziedēja 1905.gada tautas sacelšanās varonībā. Pēcāk latvieši galvenokārt mīlēja dzimteni ar aizsietām acīm, kā arī mīlēja dzimteni ne tik daudz dzimtenes interesēs, bet gan katrs savās interesēs. Pēcāk latviešiem patriotisms ir bijis nevis skaidra saprāta apliecinājums, bet akla kaislība, nespējot pat lāgā atšķirt uzspēlētu patriotismu no īsta patriotisma. Aizvadītajos gadu desmitos patriotisma vietā ir stājies pastulbais transnacionālais internacionālisms, bezdvēseliskais kosmopolītisms un morālais trulums. 

Mūsdienās filipikas ir izpelnījušies ne tikai latvieši, bet visa Rietumu civilizācija. Latviešu dzīve ideāli virzās brālīgā kopsolī ar pārējiem eiropeīdiem. Notikumi mūsmājās ir Rietumu civilizācijas organisks komponents.

Šīs esejas mērķis ir eiropeīdu dzīves jaunāko trendu zināms kopsavilkums. Tas var palīdzēt emocionāli vēsāk un bez stresa sagremot mūsmāju ne reti šausmīgos netikumus. Stress bojā nervu šūnas. Tās iet bojā un vairs neatjaunojās. Bet tas nav labi. Psihologi saka, ka visbiežāk stresam pakļauti ir vērtīgākie cilvēki – domājoši cilvēki. Etniskās apātijas un etniskās izvirtības vispārējais bums nevar būt šķērslis pašam rosīties ar atvērtām acīm un uzrunāt tos, kuri uz pasauli lūkojās ar vēl lielāku entuziasmu. 

Pirmās un nopietnākās filipikas nākas adresēt Rietumu civilizācijas kompleksajai entropijai. Tā ir jauna pieeja – analītisks progress. Līdz šim nerunāja par eiropiešu nelabumu kompleksu. Akcentēja tikai atsevišķus nelabumus. Turpretī nupat (2015.gada vasarā) sāka runāt par Rietumu civilizācijas komplekso entropiju. Rietumu civilizācijas analītika izvēlējās jaunu vektoru. Neapšaubāmi, ka tā nav profesionālā iegriba, bet gan dzīves nepieciešamība.

Entropija ir parādību un procesu pāreja zemākā stāvoklī, izdalot zināmu enerģiju. Entropijas jēdziens bija samērā populārs arī agrāk. Tas bez speciālas piepūles strauji nostiprinājās leksiskajā korpusā.

Katrā laikmetā ir savi populāri jēdzieni un to lietošanas intonācija. Jēdzienu vislabāk raksturo tā filosofiskā, kulturoloģiskā, mākslinieciskā un publicistiskā intonācija.

Jēdzienus var aizņemties no iepriekšējiem laikmetiem. Taču jēdzienu intonācija netiek mantota. Ja no iepriekšējiem laikmetiem aizņemamies kādu jēdzienu, tad tā intonācija iegūst jaunu semantisko auru (zemtekstu, asociācijas). Šī aura saskan ar attiecīgā laikmeta garīgo tonalitāti, attiecīgā laikmeta idejiskajām interesēm un idejiskajām vajadzībām. Mūsdienām raksturīgu intonāciju iegūst tādi jēdzieni (jēdzienu kopas) kā tehnoloģiskais genocīds, tehnoloģiskā diktatūra, tehnotronās pasaules karš, tehnotronais ultimāts, tehnotronā kapitulācija, tehnotronā koncentrācijas nometne. Mūsdienīgu intonāciju ir ieguvis arī tāds pasens jēdziens kā „entropija”.

„Baltās” rases entropija ir konstatējama no XX gs. 70.gadiem. Toreiz jau 10 gadus ārdījās ārprātīgā demogrāfiskā pāreja, un eiropeīdu liktenis bija zināms – izmiršana un novecošana.

Entropija nepaliek bez sekām. Entropija izdala zināmu enerģiju. Tas attiecas arī uz Rietumu civilizācijas komplekso entropiju. Tā izdala enerģiju.

Rietumu civilizācijas kompleksās entropijas izdalītā enerģija vispirms bija postmodernisma murgi, pēc tam tos papildināja homoseksuālisma legalizācija, iracionālisma uzplūdi, dzīves realitātes šizofrenizācija, maniakālā alkātība, veselā saprāta trūkums politikā, ekonomikā, izglītībā. Visticamākais, tas vēl nav viss. Rietumu civilizācijas kompleksās entropijas izdalītā enerģija nākotnē var izšļākties kaut kādos pašlaik nezināmos formātos.

Eiropeīdu entropijas piemērs ir ES varas elites pelēcība un nekompetence, idiotiskā aizbildināšanās ar tolerances un politkorektuma nepieciešamību, milzīgie melu plūdi informācijas telpā. Vārdu sakot, eiropeīdu entropija uzskatāmi izpaužās nespējā sev nodrošināt normālu dzīvi. Eiropeīdi paši bagarē antropoloģisko pagrimumu.

Pats par sevi saprotams, ka latviešu valdošā kliķe (Lielā Banda) ir minētās entropijas sastāvdaļa. Ņemot vērā vietējā etnosa attīstības līmeni, ļoti smakojoša un konstanta sastāvdaļa. Pie mums neviens sociālais fenomens nav spējīgs un arī nevēlās apturēt Lielās Bandas patvaļu.

Rietumu civilizācijas kompleksajā entropijā ietilpst kapitālisma pašlikvidācija, elites mizantropija, elites iracionālisms, elites izvirtība, elites cinisms, elites antihumānisms, elites naids pret apgaismības ideoloģiju, elites stratēģiskā impotence.

Atkal kapitālismā tāpat kā tā attīstības sākumā ir radusies „jauna muižniecība” (new nobility). Tā kretīniski uzpūtīgi un smieklīgi pašpārliecināti knakšķinās līdzās „vecajai” buržuāzijai un aristokrātijai. New nobility vara ir spekulatīvā finanšu kapitāla vara. Kapitālisma neoliberālā vibrācija uzšķīla spekulatīvā finanšu kapitāla varu.

Protams, tas nav nekas jauns. Vēsture atkārtojās. Spekulatīvā finanšu kapitāla vara („pirmā miljona” asiņainā vara) jau bija kapitālisma rītausmā. Tikai vēlāk varu pārņēma rūpnieciskais kapitāls, lai varu zaudētu kapitālisma dūmakā XX gs. nogalē. Spekulatīvā finanšu kapitāla vara atkal sākās XX gs. 80.gados. Šī vara kulmināciju sasniedza 90.gados, novedot līdz katastrofai 2008.gadā.

„Vecā” buržuāzija un aristokrātija dzēlīgi izsmej jaunos iznireļus. Bet tas arī ir viss. „Vecā” buržuāzija un aristokrātija nav spējīga pilnā mērā padzīt New nobility. Pašiem varbūt pietiktu spēka. Bet to nevar izdarīt bez sabiedrības vispārējā atbalsta. Taču sabiedrība jau ir tik slima, ka nepieklājīgi žāvājās, izdzirdot aicinājumu pret kaut ko kolektīvi protestēt.

Sabiedrības žāvāšanās ir „vecās” buržuāzijas un aristokrātijas kopīgais panākums, gadu desmitiem apzināti traumējot un zombējot masu apziņu, lai neatkārtotos 1917.gada revolūcija. Noteikta loma ir arī šķiriskajai solidaritātei. New nobility sociālās saknes ir plebejos. Sabiedrības masām tas ir zināms. Sabiedrības masas vienmēr intuitīvi aizstāv un sargā savējos. Tas attiecas arī uz Lielās Bandas aizstāvēšanu un sargāšanu. Arī tā ir plebeju banda.

New nobility” domāšana un intereses veicina transnacionālās topmenedžeru elites konsolidāciju no spekulatīvi un konformistiski orientētiem gados jauniem iznireļiem. Viņiem ir svešas savas tautas nacionālās intereses.

Tas savukārt izraisīja valsts suverenitātes bojāeju. Rietumos ir sagrauts sabiedrības politiskais fundaments. Rietumu cilvēki, ne visai skaidri apjēdzot notikušo, ir palikuši bez suverēnas valsts institūta. Par tā radīšanu un aizstāvēšanu Rietumu cilvēki ar ieročiem rokās fanātiski cīnījās tūkstošiem gadus. Taču suverēnas valsts institūts tika zaudēts burtiski vienā vēsturiskajā mirklī. Rietumos vairs neeksistē ideālas nacionālās suverēnās valstis. Tās tika sagrautas burtiski dažos gados. Bez ieročiem. Tikai zombējot un melojot. Jaunajiem iznireļiem tādas valstis nav vajadzīgas. Jaunajiem iznireļiem ir vajadzīga vienīgi policija un specdienesti. Arī mediokrātija, lai publiski aizsargātu spekulatīvi iegūto kapitālu. Tā rezultātā morālā degradācija sākās valsts spēka institūcijās – policijā, specdienestos. Morālo stāju zaudēja prese, TV, interneta žurnālistikas kāda daļa. Arī LR neprata izvairīties no visa tik tikko minētā. Vietējās policijas, specdienestu, mediju degradācija ir ikdienišķa smirdoņa.

Jaunie iznireļi domā īslaicīgi – vienas dienas, bet labākajā gadījumā vienas paaudzes robežās. Tas savukārt ir veicinājis politiski stratēģiskās domas degradāciju - nespēju un nevēlēšanos plānot nākotni. Rietumu civilizācijas politiski stratēģiskās domas degradācija griezīgi atspoguļojās no kritiskā 2008.gada un migrācijas politikā.

Globālajā sociālajā analītikā pašlaik smeldzīgi debatē par politiski stratēģiskās domas degradāciju. Politiķu jaunā paaudze nemaz nesaprot, kas ir stratēģiskā politiskā projektēšana un  stratēģiskā politiskā atbildība. Bez pārspīlējuma var teikt, ka Rietumu civilizācija ir palikusi bez konstruktīvas stratēģiskās vadības. Lieki atgādināt par latviešu stratēģisko neauglību.

Par zināmu atskaites punktu var uzskatīt 1968.gadu, kad Rietumus pārņēma studentu un strādnieku nemieri, pieprasot jaunu dzīves kārtību. Konsekventā zinātniskajā terminoloģijā izsakoties, 1968.gada notikumi kļuva Rietumu civilizācijas transformācijas paradigmatiskais faktors.

Pēc 1968.gada Rietumu civilizācijas garīgajā dzīvē parādījās jauni koncepti: neoliberālisms, postindustriālisms, postmodernisms, informācijas sabiedrība, patērēšanas sabiedrība, „Vašingtonas konsenss”, mondiālisms, netokrātija. Sākās reāla darbība, fiksējot planētas globālās problēmas. Sākās centieni ierobežot dzimstību, rūpniecību pārcelt uz Dienvidāziju. Tolaik sākās vidusšķiras un proletariāta izšķīšana. Strauji attīstījās informācijas tehnoloģijas un cilvēka apziņas vadīšanas tehnoloģijas. Jaunu vērienu ieguva feminisms, genderisms, tradicionālās ģimenes sašķobīšana, izglītības masovizācija.

70.gados tika radīta visu procesu planetāri centralizēta vadība: Trīspusējā komisija, Starptautiskais ekonomikas forums Davosā, Vispasaules tirdzniecības organizācija. Attiecīgo tematiku ieguva agrāk dibinātais Bilderbergas klubs un Romas klubs. Mondiālisms (pasaules valdības projekts) ieguva konkrētu statusu un konkrētas funkcijas.

Planetāri centralizētā vadība galvenokārt strādāja aiz slēgtām durvīm, rūpīgi slēpjot savas darbības galvenos mērķus. Bija vairāki mērķi: planētas iedzīvotāju skaita samazināšana, patērēšanas ekonomikas ieviešana, zemāko slāņu narkotizācija, postcilvēku ģenēze ar politkorektuma, seksuālās brīvības, uzskatu plurālisma, izklaides industrijas palīdzību.

Minētie mērķi izkristalizējās, sastopoties ar zināmu dilemmu. Vajadzēja izlemt, vai savās mājās attīstīt rūpniecību, palielināt proletariāta apjomu un veicināt jaunas elites rašanos jeb likvidēt rūpniecību, paplašināt pakalpojumu ekonomiku, ieviešot informācijas tehnoloģijas ar nelielu apkalpojošo personālu – jauna tipa cilvēkiem (Homo virtualis), primitivizēt masu izglītību, lai „vecajai” elitei nebūtu konkurentu, bremzēt sabiedrības intelektuālo attīstību ar masu informācijas līdzekļu seklo saturu, realizēt īpaši slēptu antizinātniskuma un antitehnokrātiskuma politiku.

Planetāri centralizētā vadība izvēlējās to, kas visvairāk saskanēja ar Rietumu civilizācijas vēsturiskajām perspektīvām - izmiršanu un novecošanu. Bet pats galvenais – saskanēja ar Rietumu civilizācijas ētosu: morāles ideālu, principu, normu kopumu, kas nosaka gan visas sabiedrības tikumisko pārliecību, gan atsevišķu indivīdu tikumisko pārliecību.

Planetāri centralizētā vadība rīkojās objektīvi. Tā necentās voluntāri uzspiest to, kas patiesībā Rietumu ļaudīm nemaz nebija pa spēkam. Teiksim, Rietumos attīstīt rūpniecību un palielināt proletariāta apjomu faktiski varēja tikai ar „krāsaino” rasu migrantu palīdzību. „Balto” demogrāfija spēja pavilkt vienīgi pakalpojumu ekonomiku ar nelielu apkalpojošo personālu. Izmirstošie un novecojošie „baltie” cilvēki 90.gados jau vairs netiecās pēc zinātniski tehniskā progresa, labas izglītības, īstas mākslas. „Baltie” pārstāja domāt par rītdienu.

Par garīgo noslīdējumu skaudri liecina bēdīgā aina zinātnē. Rietumos sociālās un humanitārās zinātnes kļuva pasīvas un aklas 80.gados. Ķīmijas attīstības kulminācija bija 40.-50.gados. Bioķīmijas ziedu laiki bija 60.gados. Organiskajā ķīmijā 90.gados vispār iestājās klusums.

Toties aktivizējās tās sfēras, kuras tieši kalpo Rietumu masu sabiedrības nepatīkamajam ētosam. Tā, piemēram, „Narkotiskās politikas globālā komisija” (GCDP) aizvadītajos gados pasaules valstu valdībām pačukstēja lēnītiņām dekriminalizēt vieglās narkotikas un dekriminalizēt jeb kura veida un jeb kura apjoma narkotiku glabāšanu. Minētā terminoloģija („dekriminalizēt”) nozīmē – nesodīti atļaut. Vieglo narkotiku lietošana, kā arī jeb kura veida un jeb kura apjoma narkotiku glabāšana neesot krimināli jāsoda.

Personālais kompjūters cilvēkiem ir no 1969.gada. Mobilā telofona vēsture sākās vēl agrāk - 1947.gadā. Turpmākā informācijas tehnoloģiju vētrainā attīstība ir vispārzināms fakts. Vienīgi vispārzināms fakts nav šo tehnoloģiju izraisītās antropoloģiskās problēmas – ietekme uz cilvēka apziņu, ietekme uz cilvēka ģenētisko evolūciju, ietekme uz postcilvēku ģenēzi.

Šī ietekme ir grandioza. Pirmkārt un galvenokārt par to liecina informācijas tehnoloģiju (īpaši sociālo tīklu un mobilo telefonu) bezjēdzīgi lēkmjveidīgā patērēšana. Informācijas tehnoloģiju patērēšana jau pašā sākumā ievirzījās tajā bezjēdzīgi lēkmjveidīgajā gultnē, kādā XX gs. ievirzījās dažādu preču bezjēdzīgi lēkmjveidīgā patērēšana vispār. Nepārprotami eksistē informācijas tehnoloģiju psihiskā atkarība. Bet tas, saprotams, liecina par psihisko neveselību tāpat kā par to liecina citas atkarības (alkohola, narkotiku, azartspēļu).

Pētījumus šajā jomā veic. Taču nebūt visus rezultātus rāda sabiedrībai. Jūtams, ka no mums slēpj pašu svarīgāko par informācijas tehnoloģiju spēju pārveidot cilvēka apziņu. Jūtams, ka šī spēja pārveidot cilvēka apziņu kādam ir politiski un ideoloģiski ļoti izdevīga. Vismaz šīs spējas rezultāts nav pretrunā ar Rietumu masu cilvēku šodienas ētosu – izmirstošo un novecojošo radījumu morālo garu. Tas ir gars, kuram nemaz vairs neinteresē civilizācijas entropija, sociālie un politiskie jautājumi, tautas un valsts nākotne, Lielā Bandas un citu bandu deģenerātu marasms. Šim garam interesē vienīgi onanēt ar mobilo telefonu un piečivināt sociālos tīklus. „Mobīlais onānisms” jeb „telefononānisms” un „tviterčivināšana” ir kļuvusi masu cilvēku eksistenciālā pamatjēga.

Novērtē šo rakstu:

0
0

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

15

Kāpēc medaļa tikai Bondaram? Lavents, Zaharjins, Gerčikovs un Meroni arī pelnījuši

FotoSakarā ar Krājbankas bijušā vadītāja Mārtiņa Bondara apbalvošanu ar Finanšu ministrijas goda zīmi, kā pamatojumu uzrādot “nozīmīgu personīgo ieguldījumu Latvijas Republikas finanšu sistēmas attīstībā” (tas nekas, ka no viņa vēl nav piedzīti 15 miljoni par naudas aizpludināšanu no šīs pašas Latvijas finanšu sistēmas), tā vien šķiet, ka citi līdzīgi darboņi arī būs nopelnījuši savus apbalvojumus!
Lasīt visu...

6

Varbūt visi „stupid people” nemaz nav „stupid people”, bet tikai daļa, un ar tiem citiem es solidarizēšos

FotoZinu, ka tūlīt sāksies kārtējais ķengu vilnis, tādēļ uzreiz uzrakstu savu nostāju. Tātad, uzskatu, ka mediķi ir malači, ka izgāja ielās. Sen jau vajadzēja un vajag vēl. Ne tikai viņiem, arī skolotājiem, policistiem, visiem, kam solīts gadiem. Mēs paši Re:Baltica esam neskaitāmi daudz rakstījuši par mazām algām, katastrofālo medmāsu trūkumu, budžeta ačgārnībām. Radot spiedienu, ir iespējams radīt arī pārmaiņas.
Lasīt visu...

21

Atlajst sajmu?

FotoEs ar visām četrām iestājos par brīvību. Piemēram, mūsu valsts iedzīvotājiem ir brīvība rosināt Saeimas atsaukšanu. Taču, manuprāt, brīvu izvēli var izdarīt tikai tas, kurš apzinās, ko dara, un ir informēts par visiem notikuma aspektiem, nevis ļaujas histērijai. Es zinu, ka ir forši spēlēties priekšniekos, bet te būs pāris fakti domas rosināšanai:
Lasīt visu...

18

Kaspars Dimiters: Mātes Latvijas vēstule

FotoKur esi, dēls? Jau viesnīcā vai teltī? Vai arābus lūgt, lai man druvas zeltī? Te nu tik vientuļi. Mirst ūdens, akai vinda. Neviena kaimiņa. Vien baļķvedēju rinda.
Lasīt visu...

12

Vienvērtīgs ir katrs cilvēks (lai ko tas arī nozīmētu): runa pie Brīvības pieminekļa 2019. gada 18. novembrī

FotoMīļie latvieši! Latvijas cilvēki Rīgā, Latgalē, Vidzemē, Zemgalē, Kurzemē un visā pasaulē!
Lasīt visu...

21

Valstsgribas valstsnegribas ēstgriba

FotoSaruna par reālo “valstsgribu” un “valstsgribas” iluzoriskumu ir aktuāla visu laiku. Taču 18. novembra kontekstā tāda saruna ir īpaši aktuāla, atsedzot patiesību un melus nošķirot no patiesības. Pašlaik šajā procesā valdnieks ir “nācijas tēvs” ar savu ārēji izskaistināto, bet mazsaturīgo daiļrunību. Tā palīdz atgādināt par patiesību un nosodīt melus. 
Lasīt visu...

10

Mucā

FotoPadomju valstī dzīvojušie izstrādāja tikai šim režīmam atbilstošu «dzīvesziņu». Šodien mēs to dēvētu par «Kā labāk dzīvot». Kā labāk, kā gudrāk, kā pareizāk, kā izdevīgāk un citus «kā» padomju pilsoņi apvienoja vienā, un oriģinālvalodā tas skanēja tā: «Солдат спит, а служба идет!» «Kaut kareivis guļ, tā dienesta laiks virzās uz priekš un tuvojas beigām».
Lasīt visu...

21

Politiskai intrigai – birokrātisks restarts

FotoCitur Latvijā šo ziņu pat nepamanīja, taču jūrmalniekus tā nervozē: oktobra sākumā ģenerālprokuratūra atjaunoja apsūdzību Gatim Truksnim par Zaļo un zemnieku savienības "iespējamu nelikumīgu finansēšanu”.
Lasīt visu...

18

Gribētos zināt, kuram gan šādai nelietībai pacēlās roka

FotoPadsmit gadus nostrādājot PR jomā un daļēji tieši tādēļ no tās aizejot, šādas metodes (skat. zemāk), protams, nepārsteidz. Tomēr gribētos zināt, kuram gan šādai nelietībai pacēlās roka. Neba nu žurnālists pats iedomājās. Kuram šķiet, ka tiem, kas var glābt veselību un pat dzīvības ikvienam no mums (tai skaitā arī ikvienai no 100 "gudrajām galvām"), nevajadzētu nodrošināt jau apsolīto? Jo šis jau nav stāsts par to, ko dara un kā ārstē kāds konkrēts ārsts, bet gan pretsitiens tam, par ko Dr. Aizsilniece cīnās visu mediķu vārdā. Un tas ir nožēlojami.
Lasīt visu...

Lursoft
Iepriekšējie komentāri un viedokļi Foto

Var gadīties, ka vienu rītu Šveices advokāts būs "pārdozējis" viagru un viņam blakām gauži raudās skaists puisītis

Nav tālu tā dieniņa, kad visiem „arestētās mantas afēras”...

Foto

Atraktīvā politiskā hronika: novembra sākums

1.novembrī “nācija” varēja priecāties par “nācijas tēva” kancelejas vadītāja Teikmaņa atraktīvo sprēgāšanu. Citāts no teksta par Valsts prezidenta budžeta palielināšanu 2020.gadā: ""Tad,...

Foto

Ko varbūt teiktu Olivers Kromvels par “liberālo” Latviju

Karavadoņa un politiķa, tālākā Lorda protektora Olivera Kromvela runas, 1653.gada 20.aprīlī padzenot parlamentu, lokalizējums. Neļausim Latvijas “demokrātijai” nonākt...

Foto

Kas ir Latvijas Universitāte - Muižnieka brigādes dzīres vai augstskolas izcilība?

Jau drīzumā tiesai būs jālemj, vai bēdīgi slavenās Latvijas Universitātes (LU) pagaidu rektora Indriķa Muižnieka...

Foto

Populistu rotaļas: uz kārts likta Latvijas nākotne

Ceturtdien pie Saeimas notika vieni no lielākajiem protestiem pēdējo gadu laikā, kuros piedalījās vairāki tūkstoši mediķu un viņu atbalstītāju....

Foto

Kas notiks, kad visi sāks visu vērtēt pēc komerciālās atdeves?

Reti kurš nepamanīja Latvijas Radio darbinieku skaļo sacelšanos par zemajām algām. Tā ir tikai aisberga redzamā...

Foto

Lembergs pret Latviju Eiropas Cilvēktiesību tiesā ar sūdzību par nevainīguma prezumpcijas pārkāpumu

2019.gadā esmu vērsies Eiropas Cilvēktiesību tiesā ar sūdzību par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības...

Foto

LNT Ziņu dienesta kolektīvā vēstule

1.decembris būs pēdējā diena, kad ēterā iziesim mēs - LNT Ziņu dienesta komanda, un pēc tam beigs pastāvēt LNT Ziņu dienests...

Foto

Unikālais izaicinājums

Vai pie mums visi saprot, ka fotogrāfijā ir fiksēts izaicinājums? Vai tie cilvēki, kuri fotogrāfijā saskata izaicinājumu, savā mūžā ir sastapušies ar vēl lielāku...

Foto

Vai tieslietu ministrs apšauba tiesu varas autoritāti

Latvijas Tiesnešu biedrība vairākkārt paudusi nostāju par Ekonomisko lietu tiesas izveidi, kas kopumā atbilst Tieslietu padomes viedoklim - jaunas...

Foto

Cilvēkiem šobrīd tiek atņemtas fundamentālas tiesības uz taisnīgu un objektīvu tiesu bez korupcijas

Otrdien, 5. novembrī, Ministru kabineta sēdē tika skatīts likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tiesu...

Foto

Sabiedrībai ir radīts nepareizs priekšstats, mūsu tiesu sistēma darbojas labi: uzruna Latvijas tiesnešu ikgadējā konferencē

Mūsu sabiedrības un kopējās identitātes pamats ir kopīgu vērtību kopums, kas...

Foto

Mazais brālis ir apjucis

Kā jau ierasts, uzreiz pēc “Saskaņas” kongresa savu kongresu rīkoja arī “Gods kalpot Rīgai”. Līdz šim šī partija bija “Saskaņas” mazais brālis,...

Foto

Kāpēc Krievijas mūziķim Grigorijam Ļepsam sen bija jāaizliedz iebraukt Latvijā?

Ir gana daudz iemeslu. Viņš pats nekad nav noliedzis senas un tuvas draudzīgas pazīšanās ar Krievijas...

Foto

Pārdomas par nāvi

Par eitanāziju, medicīniski asistētu pašnāvību un tiesībām uz cieņpilnu nāvi diskutē politiķi, prese, sabiedrība un mediķi, turklāt diskutē laiku pa laikam. Šīs diskusijas...

Foto

Garkalnes domes priekšsēdētājam steidzami jāsniedz paskaidrojumi par Valsts kontroles pārbaudē atklātajiem pārkāpumiem

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (AP!) pieprasa Garkalnes domes priekšsēdētājam Mārtiņam...

Foto

Humānisma sagraušana

2019.gada 29.oktobrī medijos parādījās informācija: “Tiesībsargs Juris Jansons vērsies Satversmes tiesā, apstrīdot kā pamatlikumam neatbilstošus valdības noteikumus par ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšanu...

Foto

Iespējams, ka koalīcija ir pārpratusi slaveno pirmsvēlēšanu saukli “Valstij jāsāk ar sevi”

Aicinām finansējuma partijām no valsts budžeta būtisko pieaugumu atlikt kā minimums līdz nākamās Saeimas...

Foto

Padomju spiegi Bulgārijā un tepat Latvijā – „quo vadis Europa”?

No neilgās padomju bērnības man atmiņā ir palikušas tikai pāris lietas – ta,s kā nesu pirmās...

Foto

Nauda veselības aprūpei ir, bet nav politiskās gribas

Latvijas Ārstu biedrība (LĀB) ir veikusi padziļinātu Latvijas un kaimiņvalstu budžetu analīzi un secinājusi, ka ir iespējams nodrošināt...

Foto

Aizkustinošas pieticības ekselence

Tautas paruna neder. Vējonis nav vilks, bet Levits nav lācis. Tas, no kā bēga “nācija”, īstenībā nav vilks, un “nācija” īstenībā neuzskrēja lācim,...

Foto

“Saskaņa” izvēlas stagnāciju

Sestdien notikušajā kongresā “Saskaņa” neizmantoja iespēju jaunam restartam un izlēma saglabāt esošo situāciju, izvēloties stagnāciju. Par “Saskaņas” jauno līderi tika ievēlēts smagsvars un...

Foto

VARAM „neapbižo(t)” Zemgali

Šobrīd nozīmīgākās un ilgtermiņā lielāko ietekmi uz Latviju kā valsti nesošās pārmaiņas ir administratīvi teritoriālā reforma (ATR). Reformai būtu jāsaved kārtībā valsts reģioni,...

Foto

Teātris nav „Rimčiks”: atklātā vēstule teātra sabiedrībai

Visos Latvijas medijos tagad katru dienu bez apstājas tiek "pilināta" ideja, ka mākslinieciskā vadītāja funkcija ir vecmodīga ideja, no...

Foto

Civilizācijas norieta enciklopēdija: "animal symbolicum"

Cilvēku par „animal symbolicum” ieteica dēvēt izcilais vācu filosofs Ernsts Kasīrers (1874- 1945). Viņa ieskatā tradicionālais cilvēka apzīmējums „animal rationale” neatbilst...

Foto

Privāto automobili no 2021. gada nevarēs atļauties iegādāties ļoti liela iedzīvotāju daļa

Latvijas Transportlīdzekļu tirgotāju asociācija (LATTA) aicina Latvijas sabiedrību pievērst uzmanību un iestāties pret valdībā...

Foto

Vai tiek bruģēts ceļš uz kārtējo Satversmes tiesas spriedumu?

2019. gada 11. oktobrī Valsts kanceleja publicējusi jauno valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu atlīdzības likumprojektu “Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu...

Foto

Apdraudēta daudzu pamatskolu pastāvēšana

Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) nosūtījusi vēstuli visām Saeimas frakcijām, paužot bažas par apdraudējumu bērnu tiesībām apmeklēt pamatskolu pēc iespējas tuvāk dzīvesvietai un...