Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Reklāma Mobilā

Iesaki rakstu: Twitter Facebook Draugiem.lv

Aizbildinoties ar savu komercnoslēpumu, portāls Delfi un televīzijas kanāli TV3 un Pirmais Baltijas kanāls ir aizlieguši nodibinājumam Riga.lv publiskot ar tiem slēgtos līgumus, kuri sniegtu skaidrību – kādus tieši maksas pakalpojumus šie mediji gadiem ilgi ir snieguši slavenajai Rīgas domes struktūrai. Turklāt Delfi un Pirmais Baltijas kanāls informāciju par maksu ir turpinājuši izvietot vēl šopavasar.

Delfi klusē, nauda joprojām nāk

1) Kādu iemeslu dēļ Jūsu vadītā kapitālsabiedrība ir aizliegusi nodibinājumam Riga.lv publiskot ar Jūsu kapitālsabiedrību noslēgto līgumu par pakalpojumu sniegšanu šim nodibinājumam?

2) Kādi tieši sniedzami pakalpojumi ir minēti šajā līgumā?

3) Kas ir tā līgumā ietvertā informācija, kuras publiskošana visvairāk satrauc Jūsu vadītās kapitālsabiedrības vadību un akcionārus?

4) Kādu summu Jūsu vadītā kapitālsabiedrība ir saņēmusi par nodibinājumam Riga.lv šā gada aprīlī sniegtajiem pakalpojumiem? Kādi pakalpojumi ir tikuši sniegti?

5) Kādu summu Jūsu vadītā kapitālsabiedrība ir saņēmusi par nodibinājumam Riga.lv šā gada maijā sniegtajiem pakalpojumiem? Kādi pakalpojumi ir tikuši sniegti?

6) Kādu summu Jūsu vadītā kapitālsabiedrība ir saņēmusi par nodibinājumam Riga.lv šā gada jūnijā sniegtajiem pakalpojumiem? Kādi pakalpojumi ir tikuši sniegti?

Kaut gan AS Delfi ir viens no medijiem, kas pagājušā gada decembrī nodibināja Latvijas Mediju ētikas padomi, ne uz vienu no šiem uzdotajiem jautājumiem atbildes Dienai nevēlējās sniegt ne AS Delfi valdes priekšsēdētājs Konstantīns Kuzikovs, ne valdes locekļi – attiecīgi Delfi latviešu un krievu versiju redaktori Ingus Bērziņš un Anatolijs Golubovs.

Tikmēr oficiāla informācija rāda, ka vēl šā gada pavasarī, kad Valsts kontrole jau nāca klajā ar paziņojumu, ka Riga.lv ir bijis viens no tiem Rīgas pašvaldības nodibinājumiem, caur kuriem nesaimnieciski izlietoti vairāk nekā 20 miljoni eiro galvaspilsētas nodokļu maksātāju naudas, Delfi ir bijuši starp tiem medijiem, kas nodibinājumam turpinājuši sniegt maksas pakalpojumus.

Maksas pakalpojumi – mediju komercnoslēpums

Atbildot uz oficiālu informācijas pieprasījumu, Riga.lv valdes loceklis Andris Konošonoks, kurš vienlaikus ir arī Rīgas domes Finanšu departamenta direktora biroja vadītājs, atklāj, ka šā gada aprīlī un maijā kopā AS Delfi par maksas „informācijas izvietošanu internetā” saņēmusi 15 119 eiro.

Lielāku summu no medijiem saņēmis vienīgi Pirmais Baltijas kanāls, kam par „raidījuma izvietošanu TV ēterā” kopā samaksāti 60 034 eiro, un SIA Izdevniecība Rīgas Viļņi, kam Riga.lv 18 435 eiro izmaksājis par „informācijas izvietošanu laikrakstā”.

Par kādiem tieši mediju maksas pakalpojumiem un kādas tieši maksas informācijas izvietošanu šī nauda samaksāta pēdējos mēnešos un arī iepriekš, precīzi nav zināms, - vairākums vērā ņemamās summas saņēmušo mediju īpašnieku ir aizlieguši Riga.lv to atklāt.

„Nodibinājums lūdza attiecīgajiem komersantiem sniegt viedokli par pieprasījumā norādīto līgumu kopiju izsniegšanu. Nodibinājums ir saņēmis SIA Pirmais Baltijas kanāls, SIA All Media Latvia un AS Delfi vēstules, kurās minētie komersanti norāda, ka iebilst pret šo līgumu nodošanu trešajām personām, pamatojot savas iebildes ar komersanta tiesībām prasīt komercnoslēpuma aizsardzību,” rakstiski skaidro A. Konošonoks.

Līdz ar to arī Riga.lv šos līgumus atklāt nevarot: „Ņemot vērā iepriekš minēto un pamatojoties uz Komerclikuma 19.panta pirmo un trešo daļu un Informācijas atklātības likuma 7.panta ceturto daļu, nodibinājumam nav tiesiska pamata izsniegt Jums līgumu kopijas, kas noslēgti ar minētajiem komersantiem,” apliecina Riga.lv valdes loceklis.

Medijs – tikai kanāls maksas informācijas izplatīšanai

Tikmēr par to, kādus tieši mediju maksas pakalpojumus ir izmantojis bēdīgi slavenais Rīgas domes nodibinājums, priekšstatu dod Riga.lv pagājušā gada 10. septembrī ar SIA Izdevniecība Rīgas Viļņi noslēgtais „pakalpojuma līgums”, kas ir Dienas rīcībā.

Saskaņā ar šo līgumu Rīgas Viļņi apņemas sniegt „publicējamas Rīgas pilsētas pašvaldības informācijas izvietošanas pakalpojumus Latvijas drukātajā periodiskajā izdevumā latviešu valoda - Laimīgā Programma līdz 52 publikācijām - t.i, divām A3 lappusēm periodiskajā izdevumā latviešu valodā 12 mēnešu laika kopš Līguma spēka stāšanās, atbilstoši Pasūtītāja vajadzībām un saskaņā ar Izpildītāja Iepirkumam iesniegto piedāvājumu”.

Pakalpojuma līgumā noteikts, ka cena par vienu pakalpojuma sniegšanas pasūtījumu – „publikācija - divas A3 lappuses periodiskajā izdevumā latviešu valodā” – ir 2304 eiro kopā ar pievienotās vērtības nodokli. Gada laikā kopsumma būtu 119 831 eiro, bet visā līguma iespējamās darbības laikā – pat 300 080 eiro.

Savukārt no visa līguma teksta kopumā izriet, ka medijs faktiski ir tikai kanāls, caur kuru domes nodibinājums par maksu izplata savu informāciju pēc saviem ieskatiem un ar paša izvēlētu saturu, kuru medijs nav tiesīgs ietekmēt. Pēc Dienas rīcībā esošas informācijas, līdzīgi „pakalpojuma līgumi” slēgti arī ar citiem medijiem, kuri tagad izteikuši vēlmi, lai šie līgumi sabiedrībai atklāti netiktu.

Par to, vai maksas pakalpojumi ir tikuši sniegti arī jūnijā un tiek sniegti vēl pašlaik, oficiāli apstiprinātas informācijas nav.

Raksts pirmoreiz publicēts laikrakstā Diena.

Novērtē šo rakstu:

0
0

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...