Par situāciju ar nepamatoti sasteigto skolu reformu Madonas pilsētā
Jānis Avotiņš*16.03.2016.
Komentāri (42)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
Skolnieciņš
24.06.2017. 03:59Sveiki! Te Skolnieciņš no tribīnes grib runāt, nevis tukši muldēt. Mani mīļie tautieši, tagad ir svētku laiks valstī. Padomājiet, ak, mani mīļie tautieši, cik daudzi no ārzemēm jūs šajās dienās apciemoja? Daudz? Maz? Tikai daži? Nu, šis ir 27 gadu veiksmes stāsts jeb latvju tautas lielā staigāšana. Kā jūs domājat, kāpēc notiek skolu reformas/reorganizācijas? Kāpēc? Šis jautājums "kāpēc?" liek domāt. Tad kāda velna pēc skolas vajag reorganizēt/ optimizēt? Ja jau viss ilgus gadus bija labi. Tad kāpēc? Valdība kaut ko noklusē. Manuprāt, šajā situācijā valdība nevēlas atzīt savu vājumu un bezpalīdzību. Mūsu n-tās Saeimas strādāja un sastrādāja daudz sociāli ekonomisko problēmu. Kāpēc? To varat jautāt visiem jeb kad pie siles tikušajiem deputātiem. Kāpēc Latvijā dzimstība ir mazāka par mirstību? Kāpēc cilvēki kā žurkas no Titānika bēg no šejienes? Kāpēc bēgļi bēg no Latvijas? Varbūt viņi ir nelojāli un nodevīgi vai arī grib tikai laimi un paēdušu, bezrūpīgu punci? Šie mani spriedumi izskaidro skolu reformāciju/reorganizāciju/optimizāciju mērķi. Cieņā, Skolnieciņš ®Skolnieciņš Skolnieciņš™
sinta
31.03.2016. 14:21Nekadigi nevajag apvienot skolas tad tas bus galigs murgs jus domajat ka bus labak ?Ne nekas nemainisies .1 vidusskola ienist 2 vidusskolu jo 2vsk bija krievu skola/
No malas
20.03.2016. 12:04»
ss
pret ir tikai 2.vidusskolas administrācija un skolotāji un viņu saorganizētie vecāki
Pret ir lielākā daļa vecāku no visām trijām skolām, tikai 2.vidusskola neklusē un izsaka savu viedokli skaļi. Ja 1.vidusskola un MVĢ būt par reformu, tad tikšanās tas tiktu pateikts, bet visu skolu pārstāvji ir pret. Un izdomāt to, ka tikai 2.vidusskola ir pret nevajag. Informācijai var palasīt vietējo laikrakstu, kur savas domas pauž arī 1.vidusskola un MVĢ (viedoklis ir tāds pats kā 2.vidusskolai).
ss
20.03.2016. 11:16»
No malas
Savu viedokli izsaka skolēnu vecāki, nevis administrācija. Kā Jūs varat teikt kaut ko par bērniem, ja bērnu viedoklis vispār netiek ņemts vērā. Ja veiktu skolēnu aptauju visās trijās skolās, vai viņi vēlas, lai notiktu šī reforma? Atbilde, lielākai skolēnu daļai būtu _nē_
pret ir tikai 2.vidusskolas administrācija un skolotāji un viņu saorganizētie vecāki
Un ja bērnu viedoklis butu vispar skola neiet - ko tad vai ievērosim?????
aa
20.03.2016. 11:11»
Latvijas realitāte
1. Tādas mazpilsētas ir liela daļa no tiem bijušajiem rajonu centriem, kas atrodas ap 100 km un tālāk no Rīgas...
par 3.un 4.punktu ar abām rokam - tīra taisnība
Smiekli nāk...
19.03.2016. 05:29»
Svešinieks
Tas, ka Madonas pilsētas 2. vidusskolā skolēnu skaits ir pietiekošs, ir nenoliedzams fakts, bet uz kā rēķina šis skolēnu skaits tiek noturēts un pat palielināts neviens īsti nevēlas/negrib atbildēt. Šis skolēnu skaits tiek palielināts uz mazo lauku skolu rēķina, solot visādus brīnumus, tas ir, nesen...
Tas ir Jūsu subjektīvais viedoklis.
Ja Jums pašam/ai būtu kaut neliela sapratne, tad Jūs tā nerunātu, kauns lasīt komentāru.
Nevajag maldināt sabiedrību, es pazīstu biedrības valdi, biedrībā ir četri valdes locekļi un no tiem tikai vienam ir 18 gadi, tā ka papēti vien vairāk!
No malas
19.03.2016. 03:16»
Žulis
Es te lasu komentus un brīnos ka cilvēkus var tiktāl nozombēt, ka viņi pavisam nopietni tic, ka likvidējot skolas uzlabosies izglītības kvalitāte un celsies skolotāju algas. Izrādās, ka pirmajos divdesmit Latvijas republikas pastāvēšanas gados valdībā ir bijuši galīgi muļķi, jo viņi Latvijā uzcēla ap...
Pilnīgi piekrītu teiktajam.
Žulim
18.03.2016. 16:13Jau šobrīd mazākās un lielākās pilsētās, kur netiek turētas pustukšas skolas, skolotājiem ir relatīvi labas algas, jo "nauda seko skolēnam" līdz pašvaldībai. Tad arī vietvara, ko ievēlējuši vietējie, var izvēlēties modeli - vai nu daudz skolotāji, bet nabadzīgi, vai arī mazāk, bet labāk atalgoti.
Meža vecis
18.03.2016. 15:52Ceļapēters grib uzvārities,jo vairāk to srano biznesmeni neviens neievēlēs,ja neviltos balsis....!
Žulis
18.03.2016. 14:57Es te lasu komentus un brīnos ka cilvēkus var tiktāl nozombēt, ka viņi pavisam nopietni tic, ka likvidējot skolas uzlabosies izglītības kvalitāte un celsies skolotāju algas. Izrādās, ka pirmajos divdesmit Latvijas republikas pastāvēšanas gados valdībā ir bijuši galīgi muļķi, jo viņi Latvijā uzcēla ap 250 jaunu skolu. Tagad mūsu "simts gudrie" šo "kļūdu" intensīvi labo. Un vesels pulks "gudrīšu" mauj viņiem līdzi.
Labāk būtu paskatījušies kur tie miljoni paliek, kuru tik ļoti pietrūkst mūsu izglītībai un medicīnai! Vai nevajadzētu vispirms izlikvidēt (salikt aiz restēm) tos nodokļu maksātāju naudas izšķērdētājus? Tad arī naudas, gan skolotāju algām, gan medicīnai un citām vajadzīgām lietām pietiktu.
Paskatieties uz to baru liekēžu ar kuriem ir pilna Izglītības ministrija! Viņi pirmie saņems algu paaugstinājumu uz likvidēto skolu rēķina.(Kārļa Ulmaņa laikā Izglītības ministrijā esot strādājuši vien daži desmiti cilvēku)
Bet tiem, kuri domā, ka likvidējot skolas viņi pacels pedagogu algas, es varu ar visu atbildību teikt: JŪS NESPĒSIET AR SKOLU LIKVIDĒŠANU TIK DAUDZ NAUDAS IETAUPĪT, CIK ŠIE VALSTS IZSAIMNIEKOTĀJI UN IZZADZĒJI SPĒS IZTĒRĒT!
Skolas jau gan tiks nolikvidētas. Tāpat, kā "optimizācijas", "nozares sakārtošanas" un izdevīguma vārdā jau ir nolikvidēts ļoti dadz kas cits. Tikai ar šīm likvidēšanām nekas nevienā nozarē nav ne uzlabojies ne sakārtojies. Tieši otrādi. Arvien dziļākā pakaļā esam. Bet ar idiotu neatlaidību turpinām iesākto.
Latvijas realitāte
18.03.2016. 10:42»
saldus
jums vismaz bija kāds plāns un apsriešna.saldū tikai viens - iznīcinātājas rassas viedoklis
Vai pēc plānotās reformas Saldū kaut vienam skolēnam trūks vietas skolā ?
Starp citu, pēdējos gados Saldū dzimst apmēram 3 "paralēlklases", kaut arī nesenā pagātnē dzima 4 "paralēlklases". Vienā otrā no Saldus skolām, kā stāsta vietējie, vietas esot pat 4 paralēlklasēm. Retorisks jautājums - cik Saldū ir skolu ?
Latvijas realitāte
18.03.2016. 10:36»
Latvijas realitāte
1. Tādas mazpilsētas ir liela daļa no tiem bijušajiem rajonu centriem, kas atrodas ap 100 km un tālāk no Rīgas...
Šis komentārs ir domāts "Vo"
Latvijas realitāte
18.03.2016. 10:351. Tādas mazpilsētas ir liela daļa no tiem bijušajiem rajonu centriem, kas atrodas ap 100 km un tālāk no Rīgas.
2. Nevajag demagoģiski jaukt ar skolām pagastos.
3. Skolas ir domātas skolēniem. Skolām nav jāfunkcionē kā darbspējīgo iedzīvotāju pansionātiem, ja konkrētu skolēnu skaitu var apkalpot mazāks skolu un skolotāju skaits.
4. Ja apvieno vairākas pustukšas, netālu esošas, skolas, ieguvums Latvijas sabiedrībai ir tāds, ka skolotājus var krietni labāk atalgot, jo nav vairs jāuztur nevajadzīgi liels skolotāju skaits.
Peters
18.03.2016. 09:34»
Vo
Kuras ir tās "daudzās mazpilsētas, kurās pavisam netālu viena no otras tiek uzturētas 3-4 vispārizglītojošas skolas...
Slima galviņa ir Jums, cienītais, kurš diskusiju pārvērš par personīgiem apvainojumiem. Nākas secināt, ka esat beidzis šādu mazo skoliņu.
Nevajag jaukt ieinteresēto personu cīņu par pašlabumu ar skolēnu interesēm. Jā, vecās, slimās ābeles ir jāizgiež, lai neizplata sērgas, kraupi utt. Ja šāds pagasts nav dzīvotspējīgs, tad jālikvidē parazīti pagastu pārvaldē, pievienojot dzīvotspējīgiem!
saldus
18.03.2016. 07:57jums vismaz bija kāds plāns un apsriešna.saldū tikai viens - iznīcinātājas rassas viedoklis!
http://saldeniekiem.lv/news/saldus_skolu_beigas_vai_skolu_reformas_iii/2016-03-15-58
Vo
18.03.2016. 07:56»
Latvijas realitāte
Daudzās mazpilsētās – bijušajos rajona centros, pavisam netālu viena no otras, tiek uzturētas 3-4 vispārizglītojošās skolas (šeit neieskaitu vakarskolas un speciālās skolas), kurās mācās tāds bērnu skaits, kuriem visiem atrastos vieta 2 vai pat tikai 1 no šīm skolām. Protams, tiek uzturēta atbilstoša...
Kuras ir tās "daudzās mazpilsētas, kurās pavisam netālu viena no otras tiek uzturētas 3-4 vispārizglītojošas skolas"?
Nosauc kaut dažas!
Un vai tu pats sev neizklausies pēc idiota, ja izvirzi priekšlikumu skolotāju algas celt likvidējot skolas? Vai tava slimā galviņā uzskata, ka katra likvidētā skola ir tāds kā ieguvums skolotājiem?
Bet tu padomā, kāds ieguvums Latvijas valstij un sabiedrībai ir no likvidētajām skolām? Tas ir apmēram tā, kā daļēji izcirst ābeļdārzu, cerībā ābolus no atlikušajām ābelēm pārdot par dārgāku cenu. Skola nav tikai skolotāju algas. Pagasti, kur nav skolas ir nolemti iznīcībai. Un tā transporta nodrošināšana skolēniem uz centru ir tukša runa. Tā var spriedelēt sēžot siltā ministrijas kabinetā Rīgā, nevis dzīvojot laukos. Somijā, piemēram, atsevišķos no centra attālos reģionos tiek uzturētas skolas kur mācās mazāk par 20 skolēniem. Un uzturētas tās skolas tiek tikai tādēļ, ka valsts rūpējas, lai arī tur dzīvo cilvēki.
Priecīgais
18.03.2016. 06:19Interesanti, ka zvērināts advokāts nepārzina normatīvos aktus.
Jebkurš vēlētos šādu pretinieku, apsveicu Madonas novada pašvaldību
Raimonds
18.03.2016. 06:04Kārtējais emocionālais ķēms ticis pie rupora. Uzreiz redzams, ka bez izpratnes, bet kaut ko sarakstījis.
Suņi rej, karavāna brauc tālāk.
Latvijas realitāte
18.03.2016. 05:33Daudzās mazpilsētās – bijušajos rajona centros, pavisam netālu viena no otras, tiek uzturētas 3-4 vispārizglītojošās skolas (šeit neieskaitu vakarskolas un speciālās skolas), kurās mācās tāds bērnu skaits, kuriem visiem atrastos vieta 2 vai pat tikai 1 no šīm skolām. Protams, tiek uzturēta atbilstoša skolotāju armija. Pašvaldības mīļā miera labad skolas neapvieno, tādēļ skolotāju algas ir mazas un viņi brauc piketēt. Tajā pat laikā uz šo mazpilsētu pēc principa “nauda seko skolēnam” aizripo pieklājīga naudas summa, kuru, izdalot uz mazāku skolotāju skaitu, varētu maksāt itin pieklājīgas algas.
Mušmire
18.03.2016. 04:33»
No malas
Interesenati par ko bija kauns? Par to, ka cilvēki pauž savu viedokli. Labāk sēdēt stūrītī un neko nedarīt
ir dažādi veidi un stili kā paust savu viedokli, ir diskusijas un ir prasta bērnu izmantošana un prasta bļaušana, jāpiebilst, ieturētajam latvietim neraksturīga
No malas
18.03.2016. 04:17»
Mušmire
nevajag jaukt putraimus ar peļu mēsliem, varbūt Jūsu bērni nosaka kā izlietot ģimenes budžetu, bet normālā ģimenē tā nenotiek
Te jau ir skaidrs, kāds ir Jūsu viedoklis par reformu un citiem cilvēkiem, tas ir labi, tikai nevajag aizvainot citu sabiedrības daļu.
No malas
18.03.2016. 04:14»
Mušmire
tikai nevajag, es tur biju un redzēju un izjutu dziļu kaunu šī pasākuma organizētāju vietā, diemžēl
Interesenati par ko bija kauns? Par to, ka cilvēki pauž savu viedokli. Labāk sēdēt stūrītī un neko nedarīt.
Mušmire
18.03.2016. 04:10»
No malas
Kā Jūs varat aizvainot dotajā brīdī to sabiedrības daļu, kas piedalījās protesta gājienā
tikai nevajag, es tur biju un redzēju un izjutu dziļu kaunu šī pasākuma organizētāju vietā, diemžēl
Mušmire
18.03.2016. 04:09»
No malas
Savu viedokli izsaka skolēnu vecāki, nevis administrācija. Kā Jūs varat teikt kaut ko par bērniem, ja bērnu viedoklis vispār netiek ņemts vērā. Ja veiktu skolēnu aptauju visās trijās skolās, vai viņi vēlas, lai notiktu šī reforma? Atbilde, lielākai skolēnu daļai būtu _nē_
nevajag jaukt putraimus ar peļu mēsliem, varbūt Jūsu bērni nosaka kā izlietot ģimenes budžetu, bet normālā ģimenē tā nenotiek
No malas
18.03.2016. 04:02»
Mušmire
kā nav kauna melot, es kā skolēnu! vecāks esmu par, un man zināmie skolēnu vecāki arī ir PAR. necentieties sev vēlamo uzdot par esošo.vai tiešām nav kauns atceroties to protesta gājienu un bļaušnu uz Ceļapīteru, šis pasākums skaidri parādīja kas par cilvēkiem ir pret, par pedagogiem tādus roka neceļas...
Kā Jūs varat aizvainot dotajā brīdī to sabiedrības daļu, kas piedalījās protesta gājienā?
No malas
18.03.2016. 03:59»
Mušmire
sen bija tā 2.vsk. jāpievieno 1.vsk un nevis jātērē līdzekļi izšķērdējot. normāla vsk ir 1000 skolēni un arī algas tur skolotājiem būtu normālas. te trako tikai un vienīgi tie kam būs jāaiziet, tātad pamatā administrācija, nepūderējiet te smadzenes citiem. skaidri redzams un saprotams ka ārdieties par...
Savu viedokli izsaka skolēnu vecāki, nevis administrācija. Kā Jūs varat teikt kaut ko par bērniem, ja bērnu viedoklis vispār netiek ņemts vērā. Ja veiktu skolēnu aptauju visās trijās skolās, vai viņi vēlas, lai notiktu šī reforma? Atbilde, lielākai skolēnu daļai būtu _nē_.
Mušmire
18.03.2016. 03:53»
No malas
Pret reformu ir visas trīs skolas (skolēnu vecāki, skolēni un skolotāji). Pašvaldība neņem šīs sabiedrības daļas viedokli vērā. Pašvaldības mērķis ir tikai Eiropas projekta finansējums, nevis cita risinājuma meklējums
kā nav kauna melot, es kā skolēnu! vecāks esmu par, un man zināmie skolēnu vecāki arī ir PAR. necentieties sev vēlamo uzdot par esošo.vai tiešām nav kauns atceroties to protesta gājienu un bļaušnu uz Ceļapīteru, šis pasākums skaidri parādīja kas par cilvēkiem ir pret, par pedagogiem tādus roka neceļas nosaukt. barotavas barokļi
No malas
18.03.2016. 03:39»
Mušmire
sen bija tā 2.vsk. jāpievieno 1.vsk un nevis jātērē līdzekļi izšķērdējot. normāla vsk ir 1000 skolēni un arī algas tur skolotājiem būtu normālas. te trako tikai un vienīgi tie kam būs jāaiziet, tātad pamatā administrācija, nepūderējiet te smadzenes citiem. skaidri redzams un saprotams ka ārdieties par...
Pret reformu ir visas trīs skolas (skolēnu vecāki, skolēni un skolotāji). Pašvaldība neņem šīs sabiedrības daļas viedokli vērā. Pašvaldības mērķis ir tikai Eiropas projekta finansējums, nevis cita risinājuma meklējums.
Mušmire
18.03.2016. 03:00sen bija tā 2.vsk. jāpievieno 1.vsk un nevis jātērē līdzekļi izšķērdējot. normāla vsk ir 1000 skolēni un arī algas tur skolotājiem būtu normālas. te trako tikai un vienīgi tie kam būs jāaiziet, tātad pamatā administrācija, nepūderējiet te smadzenes citiem. skaidri redzams un saprotams ka ārdieties par savām treknajām algām un vietām. un riebīgākais- ka izmantojiet bērnus savtīgu interešu pamatošanai
sociāli atstumtais
17.03.2016. 20:25nu jau vairākus gadus visās patvaldībās kur parādās Vienotības klātbūtne paliek par aksiomu uz ,, neērtiem ,, rakstiskiem iesniegumiem atbildes nesniegt ... arī ja iesniegumos rakstītais saturs nepārkāpj nekādas normas .
ir jau arī saprotama šāda rīcība - tāda pati augstprātības morāle tika piekopta Tautas ,, partijas ,, pēdējos gados , kuras biedrs tad arī bija Ceļapīters
vērojot Zaķa , āboltiņas u.c. izdarības vēršas plašumā aizdomas , ka vēlēšanu rezultāti tiek viltoti , kā gan citādi tādi morāli kropļi atkal un atkal nonāk pie varas ?
Garlaicīgi nebūs
17.03.2016. 17:47Vēl ne tādus brīnumus tuvākā laikā varēs vērot, jo tiks dalīta pēdējā pieejamā Eiropas naudas porcija. Tā arī būs pēdējā reālā nauda. Īstu cirku varēs redzēt pašvaldību un pēc tam Saeimas vēlēšanās , jo visi gribēs saimniekot ar Eironaudu. Lai arī īstā cirka ēka slēgta , tādēļ jau ļaudis nepaliks bez uzjautrinājuma .
Svešinieks
17.03.2016. 17:15»
Ceļa Rullis
Valstī notiekošā skolu skaita optimizēšanas procesa viens no argumentiem ir skolēnu skaita samazināšanās. Vēlos uzsvērt, ka Madonas pilsētas 2. vidusskolā skolēnu skaits ir pietiekams. Skolā vērojama tendence izglītojamo skaitam palielināties
Tas, ka Madonas pilsētas 2. vidusskolā skolēnu skaits ir pietiekošs, ir nenoliedzams fakts, bet uz kā rēķina šis skolēnu skaits tiek noturēts un pat palielināts neviens īsti nevēlas/negrib atbildēt. Šis skolēnu skaits tiek palielināts uz mazo lauku skolu rēķina, solot visādus brīnumus, tas ir, nesen bija publikācija no šīs pašas biedrības, kas čīkst visos mēdijos par iepriekšminētajām reformām, solījumi, ka tie jaunieši, kas nāks mācīties Madonas pilsētas 2. vidusskolā, tiem par labām sekmēm tiks piešķirtas stipendijas,līdz ar to samazinot iespējas mazajām lauku skolām pastāvēt. Konkrētajā gadījumā vairāk palasot informāciju par šo visu farsu, kas notiek šo Madonas novada pašvaldības iecerēto reformu ietvaros, subjektīvi uzskatu, ka reformas ir nepieciešamas, vienīgi, varbūt ne tādā modelējumā, kādā viņas pašlaik tiek virzītas, un zinātāji domāju sapratīs, iemeslus, kuru dēļ vien vajadzētu veikt reformas, parejā sabiedrība redz šo visu tikai no viena skatu punkta, no lielo brēcēju skatu punkta. Papētot sīkāk pašu biedrību, kas visas šīs publikācijas virza, rodas jautājums, kas aiz šīs biedrības patiesībā stāv, jo biedrības valdē salikti 18 gadīgi jaunieši, kuriem mana skatījumā par izglītības sistēmu kā tādu nav ne mazākās sajēgas
Ceļa Rullis
17.03.2016. 15:29Valstī notiekošā skolu skaita optimizēšanas procesa viens no argumentiem ir skolēnu skaita samazināšanās. Vēlos uzsvērt, ka Madonas pilsētas 2. vidusskolā skolēnu skaits ir pietiekams. Skolā vērojama tendence izglītojamo skaitam palielināties.
Ceļa Rullis
17.03.2016. 15:16Analizējot statistikas datus par novadā dzimušo bērnu, skaitu, var secināt, ka bērnu skaits novadā ir pietiekams esošo skolu darbības turpmākai nodrošināšanai.
Nav ne teorētiska, ne praktiska pamatojuma iznīcināt divas lielākās novada skolas.
Katram lēmumam ir jābūt ekonomiski pamatotam. Reforma reformas pēc nav jāveic. Uzskatām, ka reforma šobrīd nav līdz galam izvērtēta!
OGA
17.03.2016. 15:04»
asaka
Pat laukos likvidē vienu vienīgu skoliņu tad kādēļ gan pilsētā to nevarētu ja bērnu trūkst
Bērnu Madonas visās skolās pietiek. Jautājums šeit ir par to,ka apvienojot 2 Madonas skolas-pašvaldība no Eiropas fondiem,iegūst diezgan pamatīgu naudas summu...
JAUTĀJUMI:
1. Kāpēc dome 14 gadus nerisināja ģimnāzijas telpu jautājumu,bet viss bija labā kārtībā un visi apmierināti.
2.Kā dome risinātu telpu jautājumu,ja nebūtu Eiropas projekta un finansējuma? Dzīvotu un lemtu,ka neko nevajag?
Katrina
17.03.2016. 14:32»
asaka
Pat laukos likvidē vienu vienīgu skoliņu tad kādēļ gan pilsētā to nevarētu ja bērnu trūkst
Skolēnu netrūkst.
asaka
17.03.2016. 13:26Pat laukos likvidē vienu vienīgu skoliņu tad kādēļ gan pilsētā to nevarētu ja bērnu trūkst?
Daunis Aurs
17.03.2016. 12:34Es priecājos, ka latviešu sabiedrība aktīvi nedzemdē bērnus, izmirst, bet aktīvi rosās ap izmiršanas apstākļiem - skolu apvienošanu. Es nepiekrītu tiem, kuri priecājās par latviešu izmiršanu, jo no viņiem cilvēcei neesot nekāds labums kosmosa apgūšanā. Esot vienīgi zagļi,kurus nevar laist kosmosā, jo nozags kādu meterorītu un pārdos krieviem. Es tam neticu. Latvieši nav tikai zagļi un viņus var sūtīt kosmosā.